Download Free A Life Everlasting The Extraordinary Story Of One Boy S Gift To Medical Science Book in PDF and EPUB Free Download. You can read online A Life Everlasting The Extraordinary Story Of One Boy S Gift To Medical Science and write the review.

A donor mother’s powerful memoir of grief and rebirth that is also a fascinating medical science whodunit, taking us inside the world of organ, eye, tissue, and blood donation and cutting-edge scientific research. When Sarah Gray received the devastating news that her unborn son Thomas was diagnosed with anencephaly, a terminal condition, she decided she wanted his death—and life—to have meaning. In the weeks before she gave birth to her twin sons in 2010, she arranged to donate Thomas’s organs. Due to his low birth weight, they would go to research rather than transplant. As transplant donors have the opportunity to meet recipients, Sarah wanted to know how Thomas's donation would be used. That curiosity fueled a scientific odyssey that leads Sarah to some of the most prestigious scientific facilities in the country, including Harvard, Duke, and the University of Pennsylvania. Pulling back the curtain of protocol and confidentiality, she introduces the researchers who received Thomas’s donations, held his liver in their hands, studied his cells under the microscope. Sarah’s journey to find solace and understanding takes her beyond her son’s donations—offering a breathtaking overview of the world of medical research and the valiant scientists on the horizon of discovery. She goes behind the scenes at organ procurement organizations, introducing skilled technicians for whom death means saving lives, empathetic counselors, and the brilliant minds who are finding surprising and inventive ways to treat and cure disease through these donations. She also shares the moving stories of other donor families. A Life Everlasting is an unforgettable testament to hope, a tribute to life and discovery, and a portrait of unsung heroes pushing the boundaries of medical science for the benefit of all humanity.
كيف أثر قط طفولة ريتشارد فورد على عمله الروائي؟ كيف تأثرت لوحات تشاك كلوز بعدم قدرته على تذكر الوجوه؟ ما اللحظة المحورية التي ساعدت روزان كاش على فهم قوة الشفاء على المسرح؟ الإبداع هو موضوع بعيد المنال؛ فنحن نتمتع بثماره: الأفلام، والروايات، واللوحات، والأغاني - ولكننا نادرًا ما كنا مطلعين على ما يحدث في أثناء العملية الإبداعية؛ ففي سبارك، تتبع جولي بيرشتاين جذور بعض المفكرين والمبدعين الأكثر تأثيرًا في القرن الحادي والعشرين، بما في ذلك جويس كارول أوتس، يو يو ما، ديفيد ميلش، إيزابيل الليندي، وجوشوا ريدمان. حيث تقوم جولي بكشف الستار عن مصادر إلهام هؤلاء الفنانين، والعمليات التي تبرز عملهم الى حيز الوجود. كتبت جولي: «قد لا يغير هؤلاء الفنانين الرصاص إلى ذهب»، وأضافت: «لكنهم رفعوا الأشياء من سياقاتها المألوفة، وجمعوها، وأعادوا تشكيلها، وحولوها إلى أعمال فنية تغير الطريقة التي نرى بها العالم». يعدُّ كتاب سبارك مصدرًا قيمًا للكاتب والفنان الطموح، ولكن تمتد الحاجة إلى الإبداع إلى ما وراء عالم فرش الرسم والآلات الكاتبة؛ فالإبداع جزء لا يتجزأ من العمل، وتربية الأطفال، والتعليم، والعلوم، وربما الأكثر تأثيراً في علاقاتنا الشخصية، ونادرًا ما تضيء كتب الإبداع وتلهم؛ ​​ولكن سيلهمك هذا الكتاب الرائع ويساعدك في العثور على سبارك بنفسك. العبيكان 2017
المسيحيَّة المُجرَّدة‘‘ كتابٌ كلاسيكيٌّ من القرن العشرين، كتبه سي. أس. لِويس، يعرض فيه ملخَّصًا لِمَا آمن به المسيحيُّون عبر تاريخ المسيحيَّة. يستخدم لِويس في هذا الكتاب الفلسفةَ وتوضيحاتٍ عميقةً ومنطقًا بارعًا ينقلُ بها أفكارَه. مُبتَدئًا بالدِّفاع عن وجود الله، يستمرُّ لِويس في عرضِ أعماق الإيمان المسيحيِّ في سلسلةٍ من المقالاتِ التي غيَّرتْ حياةَ وأفكارَ عددٍ لا حصرَ له من القُرَّاء خلال النصف الثاني من القرن الماضي. وتأتي هذه الترجمة إلى العربيَّة ليَنتفعَ بها قُرَّاؤها الذين بينهم بدأ الإيمانُ المسيحيُّ قبل ألفَي سنة.

Best Books