Download Free A Whole New Mind Why Right Brainers Will Rule The Future Book in PDF and EPUB Free Download. You can read online A Whole New Mind Why Right Brainers Will Rule The Future and write the review.

The future belongs to a different kind of person with a different kind of mind: artists, inventors, storytellers-creative and holistic "right-brain" thinkers whose abilities mark the fault line between who gets ahead and who doesn't. Drawing on research from around the world, Pink (author of To Sell Is Human: The Surprising Truth About Motivating Others) outlines the six fundamentally human abilities that are absolute essentials for professional success and personal fulfillment--and reveals how to master them. A Whole New Mind takes readers to a daring new place, and a provocative and necessary new way of thinking about a future that's already here.
نستكشف من خلال اللَّعب كيف يسير عالمنا، وكيف يتفاعل الأصدقاء مع بعضهم، ونتعلم تفسير كثير من الغموض والإثارة التي يمكن أن تواجهنا في الحياة؛ فربُّ الأسرة يستطيع من خلال اللَّعب مع عائلته وضع قوانين ودساتير تنظم حياة أولاده، فضلاً عن أنه يكتشف عن طريق هذه الأنشطة السلبيات فيقوِّمها، والإيجابيات فيعززها، ويشيع جوًّا من الألفة، ويزيد الترابط الاجتماعي، ويخلف ذكريات جميلة لا تُنسى. أما الأصدقاء، سواء أكانوا أصدقاء دراسة، أم مهنة، أم وظيفة، أم أيَّ مجال من مجالات الحياة، فإن اللَّعب يشيع في الفريق جوًّا من الألفة والمحبة، ويجدِّد الروابط، ويُقدِّم نشاطًا ودفعًا معنويًّا لزيادة العمل والإنتاج. إذًا، اللَّعب ليس للأطفال أو لتضييع الوقت بما لا طائل منه، وإنما هو أساس التفكير الحضاري، والجوهر الذي يجعل الحياة تنبض بالحيوية والنشاط، إنه لأفراد المجتمع كلهم على اختلاف فئاتهم، علاوة على أنه للأعمار كلها أيضًا. يبحث هذا الكتاب في فهم اللَّعب، واستخدامه في العثور على الحقائق التي تعتمل في أنفسنا، وكيفية التعبير عنها؛ إنه يدور حول تسخير القوة التي تشكلت في دواخلنا، تلك القوة التي تتيح لنا اكتشاف أعماقنا وتوسيع عالمنا. - هل تحب اللَّعب؟ - هل تظن أن اللَّعب مضيعة للوقت؟ - هل تلعب مع أطفالك؟ - هل تشعر بالذنب إذا فقدت بعض وقتك في اللَّعب؟ العبيكان 2017
نحن نعيش في زمن التغيرات السريعة التي تشمل تسريع العولمة، وكميات متزايدة من المعلومات، والهيمنة المتنامية للعلوم والتكنولوجيا، وصدام الحضارات. وتستدعي هذه التغيرات إيجاد طرق جديدة للتعليم والتفكير في المدرسة وفي مجال الأعمال وفي المهن. يقوم عالم النفس الشهير هوارد غاردنر في كتاب «خمسة عقول لأجل المستقبل» بتعريف القدرات المعرفية التي سوف تكون مرغوبة جداً في السنوات القادمة. يقوم غاردنر، وهو معروف عالمياً بنظريته عن الملكات العقلية المتعددة، بنقل ذلك التفكير إلى المستوى الآتي في هذا الكتاب. «خمسة عقول لأجل المستقبل» كتاب موجز يشد الانتباه، ويحث على التماس التعليم مدى الحياة في نفس أي قارئ، ويتيح رؤى قيّمة لأولئك المكلفين بتدريب وتطوير قادة مؤسسات ـــ اليوم وغداً.
التأثير, الكتاب الكلاسيكي حول عملية الإقناع, يشرح مبادئ علم النفس التي تقف وراء قول الناس «نعم» لأي طلب كان, كما يشرح كيفية تطبيق فهم هذه المبادئ. الدكتور روبرت سيالديني مدرّس خبير في حقلي التأثير والإقناع المتناميين بسرعة. إن هذا الكتاب الذي ينظر إليه في الأوساط العلمية نظرة مرموقة جداً؛ فهو حصيلة خمس وثلاثين سنة من الأبحاث الدقيقة المعتمدة على الأدلة القوية، إضافة إلى برنامج استمر ثلاث سنوات من الدراسة الميدانية لما يدفع الناس إلى تغيير سلوكهم. سوف نتعلم المبادئ الستة الأساسية, وكيف نستعملها كي نصبح مهرة في فن الإقناع- وكيف ندافع عن أنفسنا ضد من يحاول أن يستغلنا بإقناعنا بما يريد. هذا الكتاب مثالي لجميع الناس العاملين في جميع نواحي الحياة. سوف تغيّر مبادئ التأثيرشخصيتك تغييراً إيجابياً قوياً وتقودك نحو النجاح. العبيكان للنشر
Innovation Management: Strategies, Concepts and Tools for Growth and Profit is a unique book in the rapidly growing discipline of Innovation Management. It seeks to build on the experience from an earlier discipline—Competitive Strategy. It took more than two decades for practitioners to realize that successful strategy is driven by implementation, not by formulation. Similarly, successful innovation—the key to growth and profit—rests on disciplined management and implementation of the innovation process from start to finish. This book first answers the key questions: Why innovate? How to innovate? Who innovates? It then provides 10 essential and practical tools to help innovators guide their ideas to marketplace success. Following the publication of the successful first edition, and in response to many readers' positive feedback for its case studies, the second edition contains a large number of new mini case studies about innovative start-ups, businesses, and ideas in the period of 2007–12 Innovation Management shows how companies and individuals can transform creative ideas into powerful, sustainable, change-the-world businesses and emphasizes the crucial role of execution in implementing inspiring ideas.
The Routledge Companion to Advertising and Promotional Culture provides an essential guide to the key issues, methodologies, concepts, debates, and policies that shape our everyday relationship with advertising. The book contains eight sections: Historical Perspectives considers the historical roots and their relationship to recent changes of contemporary advertising and promotional practice. Political Economy examines how market forces, corporate ownership, and government policies shape the advertising and media promotion environment. Globalization presents work on advertising and marketing as a global, intercultural, and transnational practice. Audiences as Labor, Consumers, Interpreters, Fans introduces how people construct promotional meaning and are constructed as consumers, markets, and labor by advertising forces. Identities analyzes the ways that advertising constructs images and definitions of groups -- such as gender, race and the child -- through industry labor practices, marketing, as well as through representation in advertising texts. Social Institutions looks at the pervasiveness of advertising strategies in different social domains, including politics, music, housing, and education. Everyday Life highlights how a promotional ethos and advertising initiatives pervade self image, values, and relationships. The Environment interrogates advertising’s relationship to environmental issues, the promotional efforts of corporations to construct green images, and mass consumption’s relationship to material waste. With chapters written by leading international scholars working at the intersections of media studies and advertising studies, this book is a go-to source for those looking to understand the ways advertising has shaped consumer culture, in the past and present.
يقول الكاتب ما يجرى فى الكون من احداث مرتبط ببعضه فى سياق دقيق من الأسباب والمسببات كحلقات سلسلة,لا يهم أن كان بعض هذه الحلقات صغيرا وبعضها كبيرا,فلا فرق بين انكسار حلقة صغيرة أو انكسار حلقة كبيرة, فالنتيجة واحدة فى الحالين هى تحطم السلسلة وانفراط عقدها.

Best Books