Download Free Be As You Are The Teachings Of Sri Ramana Maharshi Compass Book in PDF and EPUB Free Download. You can read online Be As You Are The Teachings Of Sri Ramana Maharshi Compass and write the review.

'Our own Self-realization is the greatest service we can render the world' The simple but powerful teachings of Sri Ramana Maharshi, one of India's most revered spiritual masters, continue to enlighten and enrich over sixty years after his death. Be As You Are is the definitive compendium of his knowledge, edited by the former librarian from Sri Maharshi's ashram, which can be found flourishing at the foot of the holy mountain of Arunchala. The book collects conversations with the many seekers who came to him for guidance, answering the questions sought on the road to enlightenment. Through this book, we can discover the essence of Sri Ramana's teaching: that self-realisation is the vital quest we must all pursue, before we can attempt to understand the world. Reissue of the classic spiritual work, updated with a new cover.
This beautiful book: - offers a method of ongoing spiritual examination called "an Examen" step by step.- explains and demonstrates contemplative prayer, including the "Marantha."- teaches an ongoing focus on both attention and intention in spiritual life.- includes the practice of communal prayer as well as individual prayer.- delineates how to use in meditation a famous prayer by St. Ignatius of Loyola, "Take Lord and Receive."- presents a unique daily process "Contemplation to Attain the Love of God."
Despite the personal disenchantment and disconnectedness felt by so many in a modern world, Anki presents the possibility of a reality where life fl ows as a creative and supportive universality. She gently encourages one to question the premises upon which a life is driven with an internal attentiveness to one’s thoughts and emotional constructs. The mystery woven within the loom of creation is present in the fullness of each moment when revealed as including all that is. The essence of who we are resonates as Love.
كان ذلك منذ سنوات بعيدة عندما صادفتني كلمة "أوبانيشاد" لأول مرة بينما كنت في جولة دِرَاسية في بلاد أرمينيا بالقرب من جبل العرارات (يقال إنَّ سفينة نوح مدفونة داخله). كنت وقتها شابًّا يدرس الأديان والفلسفة. بمرور السنوات، وبتعمقي في البحث، اكتشفت مدى تأثير هذه النصوص التي كتبها حكماء الهندوسية منذ آلاف السنين بذلك الأسلوب البسيط، عن كبار فلاسفة الإغريق كأرسطو وأفلاطون... إلى أبي مدرسة الإسكندرية إفلوطين المصري. كما أدركت تأثيرها المباشر على بعض فلاسفة العصر الحديث مثل شوبنهاور الذي قال: "إن ترجمةَ الأوبانيشاد إلى اللاتينية سنة 1818 هو أكبر إنجاز لهذا القرن مقارنة بكل القرون الماضية
"إن كنت ترغب في أن تعي مجدداً متعة الأكل، معجزة الطعام، والقوة التي يملكها كل واحد منا من خلال الطريقة التي نحيا بها حياتنا، قدم لنفسك خدمة. احصل على نسخة من كتاب (حصاد من أجل الأمل)؛ أنا أعدك بأن حياتك سوف تتغير بطرق لا تحصى، وجميعها للأفضل... إنه أحد تلك الكتب العظيمة النادرة بحق والتي بإمكانها تغيير العالم. - جون روبنز، مؤلف كتاب (ثورة الطعام) وكتاب (غذاء من أجل أميركا جديدة). تقوم جين غودول في كتاب (حصاد من أجل الأمل) بإقناعنا بأنه يتوجب علينا أن نقيم علاقة جديدة مع الطعام، علاقة تكون ملهمة ولذيذة، وتحافظ في الوقت ذاته على التقاليد وتشكل عملاً من أعمال الحماية. - أليس ووترز، مؤلفة كتاب (فاكهة شي بانيس) وكتاب (خضراوات شي بانيس). أُحب هذا الكتاب؛ إن روح جين غودول السخية والمرحة تطغى على كل صفحة آسرة منه. (حصاد من أجل الأمل) حافل بالملاحظات التي توسع آفاق العقل... إنه نداء شخصي لطيف لإيقاظنا وهو يقول لنا أن بإمكاننا استعادة حكمة أجسادنا. - فرانسيس مورلاپي، مؤلفة كتاب (حد الأمل) و(غذاء من أجل كوكب صغير). إن لم تكن قد فكرت في الطعام الذي تتناوله والخيارات التي تقوم بها - وحتى وإن كنت قد فعلت - فهذا كتاب مهم يجب أن تقرأه. - ديبورا ماديسون، مؤلفة كتاب (الطهي النباتي للجميع) و(نكهات محلية: الطهي والأكل من أسواق مزارعي أميركا). مدخل شفاف إلى عالم الطعام، حافل بالحكايا، يكشف كيف يؤثر إنتاج طعامنا علينا وكيف تؤثر خياراتنا على البيئة... اعتبر هذا الكتاب قائمة التسوق الخاصة بك. - بول هوكن، مؤلف كتاب (علم بيئة التجارة) أنت تسنح لك الفرصة لتغيير كوكب الأرض ثلاث مرات يومياً. أنت بوسعك أن تغيره باعتماد طرق مهمة، إذا ما اتبعت فقط بعض النصائح الحكيمة لهذا الكتاب. - بيل ماكبين، مؤلف كتاب (البيت المتجول: مسيرة طويلة عبر أكثر المشاهد الطبيعية مدعاة للتفاؤل) جين غودول: هي المرجع الأول في العالم لقردة الشمبانزي. وشخصية عالمية معروفة من دعاة المحافظة على الموارد الطبيعية. أنشأت مؤسسة جين غودول، وحازت على جوائز متميزة عدة في المجالات العلمية. والدكتورة غودول هي أيضاً مؤلفة كتب كثيرة لاقت استحساناً بما فيها الكتاب الأكثر رواجاً (داعٍ للأمل). المؤلفة الرئيسة لهذا الكتاب هي ( جين غودول) المعروفة دوليًّا بأم الشمبانزي؛ نظرًا لدراستها المتعمقة له ولاهتمامها الكبير بمصيره. وإذا كان الشمبانزي هو مدخل هذه الناشطة والعالمة الكبيرة للاهتمام بالبيئة والغذاء، إلا أنها في هذا الكتاب ـ ومعها مؤلفان مشاركان ـ تتقدم خطوات أبعد لتطرح السؤال البيئي الأشمل: (كيف يمكننا تغيير عالم تُتَّخَذ فيه القرارات التي تؤثر في صحتنا وصحة كوكبنا من أجل أن تقدم الشركات الجشعة بيان النمو الاقتصادي في الاجتماع القادم لحملة الأسهم؟). والكتاب بأسلوبه البسيط، المفعم بالمشاعر، وعبر 19 فصلاً، هو محاولة للإجابة عن هذا السؤال المهم وعن عشرات غيره، وهو نداء صارخ للملايين من اللامبالين. وبرنامج عمل عام، أو نافذة وعي لنا جميعًا؛ لعلنا نستطيع أن نعيد ارتباطنا بالطبيعة التي نحن جزء منها، وبالطعام الذي نأكله بوصفه نظامًا غذائيًا يعتمد بصورة أكبر على الطبيعة، ولاسيما في هذه المرحلة الحرجة من التاريخ البشري حيث نوشك على تبديد أو تسميم جميع الموارد الغذائية التي تمدنا بالحياة خلال نصف القرن المقبل. العبيكان للنشر
For most of us we demand freedom politically or religiously or to think what we like, and there is the freedom of choice. Political freedom is all right and one must have it, but for most of us we never demand and find out whether it is at all possible to be free inwardly. Our mind is a slave to its own projections, to its own demands, to its own desires and fulfilment's. The mind is a slave to its cravings, to its appetites. And apparently we never ask whether it is at all possible to be free inwardly. But we are always wanting freedom outwardly - to go against the society, against a particular structure of society. And this revolt against society, which is taking place all over the world, is a form of violence which indicates that one is concentrating on an outward change without the inward change.

Best Books