Download Free Burning Country Syrians In Revolution And War Book in PDF and EPUB Free Download. You can read online Burning Country Syrians In Revolution And War and write the review.

In 2011, many Syrians took to the streets of Damascus to demand the overthrow of the government of Bashar al-Assad. Today, much of Syria has become a warzone where foreign journalists find it almost impossible to report on life in this devastated land.Burning Country explores the horrific and complicated reality of life in present-day Syria with unprecedented detail and sophistication, drawing on new first-hand testimonies from opposition fighters, exiles lost in an archipelago of refugee camps, and courageous human rights activists among many others. These stories are expertly interwoven with a trenchant analysis of the brutalisation of the conflict and the militarisation of the uprising, of the rise of the Islamists and sectarian warfare, and the role of governments in Syria and elsewhere in exacerbating those violent processes.With chapters focusing on ISIS and Islamism, regional geopolitics, the new grassroots revolutionary organisations, and the worst refugee crisis since World War Two, Burning Country is a vivid and groundbreaking look at a modern-day political and humanitarian nightmare.
موضوع هذا العمل هو حزب الله، الحزب السياسي الأكبر والأبرز في لبنان، وربما الحركة الإسلامية الأشهر في العالم، وقد ساءت سمعة الحزب بفعل تورطه المزعوم في اختطاف أكثر من ثمانين غربيّا طوال ثمانينيات القرن العشرين، بمن فيهم رهائن بارزون مثل موفد رئيس أساقفة كانتربري، تيري ويت، ويقع الكتاب في ثمانية فصول: (التكيف السياسي والعنف في الدول غير الإسلامية، الدولة الإسلامية والديمقراطية، مفهوم ولاية الفقيه، الشمولية الإسلامية والهوية الوطنية، الصراع مع الغرب، مقاومة الاحتلال الإسرائيلي، معاداة الصهيونية وإسرائيل، ومعاداة اليهودية).
«أنا معمّر القذافي. هذا وحده من شأنه تعزيز الإيمان. +++ أنا الذي بواسطته يأتي الخلاص. +++ لا أخشى الأعاصير ولا حالات التمرد والعصيان. +++ تلمّسوا قلبي إذاً، تجدوه يضبط الحركة المحسوبة لتشتّت الخونة... +++ إنّ الله إلى جانبي!» +++ بهذه الكلمات كان القذافي يشدّ من عزيمته، بينما يقبع في قبو إحدى المدارس، في سِرت، في انتظار ابنه المعتصم لإنقاذه. أما وزير دفاعه، أبو بكر، الذي كان قبل أسبوع يتوعّد بمحو «عصابة المتوحشين»، فكان صامتاً صمت القبور، قلقاً على مصير ولديه. في حين كان منصور ضو في حالٍ مزرية وبالكاد يستطيع الوقوف على قدميه... +++ في «ليلة الريّس الأخيرة» يروي ياسمينة خضرا تفاصيل اليوم الأخير من حياة معمّر القذافي، الذي ظلّ حتى اللحظة الأخيرة لا يصدّق ما يجري. ولكن عندما تلطّخ جبينه بالدم، أدرك الأخ العقيد أنّ فان غوغ لن يأتي لنجدته...

Best Books