Download Free Ccea As Chemistry Student Guide Unit 2 Further Physical And Inorganic Chemistry And An Introduction To Organic Chemistry Book in PDF and EPUB Free Download. You can read online Ccea As Chemistry Student Guide Unit 2 Further Physical And Inorganic Chemistry And An Introduction To Organic Chemistry and write the review.

Reinforce students' understanding throughout their course; clear topic summaries with sample questions and answers will improve exam technique to achieve higher grades. Written by examiners and teachers, Student Guides: · Help students identify what they need to know with a concise summary of the topics examined in the AS and A-level specification · Consolidate understanding with exam tips and knowledge check questions · Provide opportunities to improve exam technique with sample graded answers to exam-style questions · Develop independent learning and research skills · Provide the content for generating individual revision notes
Dr Alyn G. McFarland is a senior examiner and is Head of Chemistry at Regent House Grammar School. He has taught CCEA Chemistry at all levels for 20 years. His previous publications include the CCEA GCSE Single Award Science Foundation Tier textbook, published by Hodder Education.
The books in the 'Student Unit Guide' series are written by examiners, explaining the unit requirements, summarising the content and including specimen questions and answers. Each guide contains an introduction, outlining the aims of the qualification and the skills required, and offering strategies for revision.
يشرح هذا الكتاب كيف نعرف الناس عالما أصبح فيه الابتكار مركزيا ومرتبطا بالتقنيات الرقمية ويعالج المنهجيات التربوية المتوافقة مع هذا المشهد الكامل ، مشيرا الى التنمية الاقتصادية والاجتماعية التي يكون فيها الابتكار إستراتيجية مركزية لتلبية المتطلبات التربوية الجديدة يستكشف رونالدو موتا وديفيد سكوت في هذا الكتاب الارتباطات بين الموضوعات المعاصرة الثلاثة المهمة : التعلم والتقنية والابتكار ، مستشهدين بحالتي إنجلترا والبرازيل بهذا الخصوص كما يستهدف هذا الكتاب المقررات الجامعية والدراسات العليا في أساليب التدريس والعلوم التقنية إضافة إلى المتخصصين عموما الراغبين في معرفة المزيد عن الطرائق التربوية وعلاقتها بالعلوم والتقنية والمشاريع الريادية .
يقدم كتاب (الكيمياء العامة) الأدوات الأساسية الكافية لكل من المعلم والطالب، لإيجاد ورشة عمل وحلقات بحث تفاعلية في الكيمياء، من خلال اثنين وعشرين باباً جمع مؤلفها فيها كل المفاهيم الأولية للكيمياء. ويهدف الكتاب إلى تحقيق التوازن بين النظرية والتطبيق من خلال دمج أمثلة حقيقية ومساعدة الطلاب على تصور الهياكل الذرية والجزيئية ثلاثية الأبعاد التي هي أساس النشاط الكيميائي، ويتكئ على الصور المرسومة بوصفها جزءاً لا يتجزأ من النص، إضافةً إلى وضع حل المشكلات و تطوير مهارات التفكير لدى الطلاب. ومن الجدير ذكره أن هذا الكتاب لا يزال الأكثر بيعاً؛ نظراً لسهولة تطبيقاته وسلاسة تبويبه، حيث اعتمد مؤلفه الكتابة الواضحة إلى جانب وضع استراتيجيات لحل مسائل عدة في الكيمياء، بأسلوب واضح وطريقة موجزة قلّ نظيرها في الكتب العلمية. ومن السمات المميزة للطبعة الخامسة لهذا الكتاب دمج كثير من الأدوات التصميمية ووسائل الإيضاح من مثل الصورة والرسوم والجداول والنص؛ وذلك لإلهام كل من الطلاب والمعلمين الأفضل ولتقريب المسافة بين الكيمياء العامة في أساسيتها وطلّابها بشكل سهل وميسر. العبيكان للنشر

Best Books