Download Free Everything Bad Is Good For You How Todays Popular Culture Is Actually Making Us Smarter Book in PDF and EPUB Free Download. You can read online Everything Bad Is Good For You How Todays Popular Culture Is Actually Making Us Smarter and write the review.

From the New York Times bestselling author of How We Got To Now and Farsighted Forget everything you’ve ever read about the age of dumbed-down, instant-gratification culture. In this provocative, unfailingly intelligent, thoroughly researched, and surprisingly convincing big idea book, Steven Johnson draws from fields as diverse as neuroscience, economics, and media theory to argue that the pop culture we soak in every day—from Lord of the Rings to Grand Theft Auto to The Simpsons—has been growing more sophisticated with each passing year, and, far from rotting our brains, is actually posing new cognitive challenges that are actually making our minds measurably sharper. After reading Everything Bad is Good for You, you will never regard the glow of the video game or television screen the same way again. With a new afterword by the author.
ظل يُقال لنا طيلة عشرات السنوات إن التفكير الإيجابي هو المفتاح إلى حياة سعيدة ثرية. لكن مارك مانسون يشتم تلك " الإيجابية " ويقول: " فلنكن صادقين، السيء سيء وعلينا أن نتعايش مع هذا ". لا يتهرّب مانسون من الحقائق ولا يغفلها بالسكّر، بل يقولها لنا كما هي: جرعة من الحقيقة الفجِّة الصادقة المنعشة هي ما ينقصنا اليوم. هذا الكتاب ترياق للذهنية التي نهدهد أنفسنا بها، ذهنية " فلنعمل على أن يكون لدينا كلنا شعور طيب " التي غزت المجتمع المعاصر فأفسدت جيلًا بأسره صار ينال ميداليات ذهبية لمجرد الحضور إلى المدرسة. ينصحنا مانسون بأن نعرف حدود إمكاناتنا وأن نتقبلها. وأن ندرك مخاوفنا ونواقصنا وما لسنا واثقين منه، وأن نكفّ عن التهرب والفرار من ذلك كله ونبدأ مواجهة الحقائق الموجعة، حتى نصير قادرين على العثور على ما نبحث عنه من جرأة ومثابرة وصدق ومسؤولية وتسامح وحب للمعرفة. لا يستطيع كل شخص أن يكون متميزًا متفوقًا. ففي المجتمع ناجحين وفاشلين؛ وقسم من هذا الواقع ليس عادلًا وليس نتيجة غلطتك أنت. وصحيح أن المال شيء حسن، لكن اهتمامك بما تفعله بحياتك أحسن كثيرًا؛ فالتجربة هي الثروة الحقيقية. إنها لحظة حديث حقيقي صادق لشخص يمسكك من كتفيك وينظر في عينيك. هذا الكتاب صفعة " منعشة لهذا الجيل حتى تساعده في عيش حياة راضية مستقرة.
أيهما أشد خطراً، المسدس أم حوض السباحة؟ ما هي الأشياء المشتركة بين معلمي المدارس ومصارعي السومو؟ لماذا ما يزال تجار المخدرات يعيشون مع أمهاتهم؟ ما هو مقدار اهتمام الوالدين حقاً؟ ما هو تأثير قضية «رو» و«ويد» في جرائم العنف؟ قد لا تبدو هذه الأسئلة مثل الأسئلة النمطية التي يسألها الاقتصادي، لكن ستيفن د. ليفيت ليس اقتصادياً نمطياً؛ إنه عالم شجاع أكثر من أي شيء آخر، يدرس المادة والأحاجي في الحياة اليومية ــ من الغش والجريمة إلى الرياضة وتربية الأطفال ــ وتقوم استنتاجاته عادة على قلب الحكمة التقليدية رأساً على عقب. وغالباً ما يبدأ بتل كبير من المعطيات وبسؤال بسيط لم يطرح من قبل. إنه يهتم ببعض هذه الأسئلة مثل قضايا الحياة والموت، وبعضها الآخر ذو ميزات استثنائية دون شك. وهكذا يحتوي هذا الكتاب على حقل جديد من الدراسة، وهو (الاقتصاد العجيب). ومن خلال سرده للقصص الآسرة ومن النظرة العميقة غير المباشرة، يبين ليفيت وزميله ستيفن ج. دوبنر أن الاقتصاد -في جذوره- دراسة للحوافز ـــ كيف يحصل الناس على ما يريدون أو يحتاجون، لاسيما عندما يريد الناس الآخرون الشيء ذاته أو يحتاجونه. في كتابهما (الاقتصاد العجيب)، يشرع المؤلفان في استكشاف الجانب الخفي ـــ من كل شيء؛ الأعمال الداخلية لعصابة مخدرات، وحقيقة الوسطاء العقاريين، وأساطير تمويل الحملات. وقصص الغش لدى معلمي المدارس. وأسرار جمعية كوكلوكس كلان (العرقية). ومن هنا فإذا كانت الأخلاق تمثل كيف نريد للعالم أن يسير، فإن الاقتصاد يمثل كيف يعمل العالم فعلاً. صحيح إن قراء هذا الكتاب سيتسلحون بقصص وأحاجٍ تكفي لتروى في آلاف الحفلات، لكن كتاب (الاقتصاد العجيب) يستطيع أن يقدم أكثر من ذلك، إنه يعيد تعريف الطريقة التي ننظر بها إلى العالم الحديث تعريفاً حرفياً. العبيكان للنشر
Harmful content on the Internet and in video Games : Tenth report of session 2007-08, Vol. 2: Oral and written Evidence
Look out for Johnson’s new book, Wonderland, now on sale. Steven Johnson, author of Where Good Ideas Come From, Emergence, Everything Bad is Good for You, Mind Wide Open and Ghost Map, and an acknowledged bestselling leader on the subject of innovation, gathers - for a foundational text on the subject of innovation - essays, interviews, and cutting-edge insights by such exciting field leaders as Peter Drucker, Richard Florida, Eric Von Hippel, Dean Keith Simonton, Arthur Koestler, John Seely Brown, and Marshall Berman. Johnson also provides new material from Marisa Mayer of Google, Twitter's Biz Stone and Jack Dorsey, and Ray Ozzie, Microsoft's former Chief Software Architect. With additional commentary by Johnson himself, this book reveals the innovation found in a wide range of fields, including science, technology, energy, transportation, education, art, and sociology, making it vital, fresh, and fascinating reading for our time, and for the future.
Is violence on the streets caused by violence in video games? Does cyber-bullying lead to an increase in suicide rates? Are teens promiscuous because of Teen Mom? As Karen Sternheimer clearly demonstrates, popular culture is an easy scapegoat for many of society's problems, but it is almost always the wrong answer.Now in its second edition, Connecting Social Problems and Popular Culture goes beyond the news-grabbing headlines claiming that popular culture is public enemy number one to consider what really causes the social problems we are most concerned about. The sobering fact is that a "media made them do it" explanation fails to illuminate the roots of social problems like poverty, violence, and environmental degradation. Sternheimer's analysis deftly illustrates how welfare "reform," a two-tiered health care system, and other difficult systemic issues have far more to do with our contemporary social problems than Grand Theft Auto or Facebook. The fully-revised new edition features recent moral panics?think sexting and cyberbullying?and an entirely new chapter exploring social media. Expanded discussion of how we understand society's problems as social constructions without disregarding empirical evidence, as well as the cultural and structural issues underlying those ills, allows students to stretch their sociological imaginations.

Best Books