Download Free Life On Purpose How Living For What Matters Most Changes Everything Book in PDF and EPUB Free Download. You can read online Life On Purpose How Living For What Matters Most Changes Everything and write the review.

A pioneer in the field of behavioral science delivers a groundbreaking work that shows how finding your purpose in life leads to better health and overall happiness. Your life is a boat. You need a rudder. But it doesn’t matter how much wind is in your sails if you’re not steering toward a harbor—an ultimate purpose in your life. While the greatest philosophers have pondered purpose for centuries, today it has been shown to have a concrete impact on our health. Recent studies into Alzheimer’s, heart disease, stroke, depression, functional brain imaging, and measurement of DNA repair are shedding new light on how and why purpose benefits our lives. Going beyond the fads, opinions, and false hopes of “expert” self-help books, Life on Purpose explores the incredible connection between purposeful living and the latest scientific evidence on quality of life and longevity. Drawing on ancient and modern philosophy, literature, psychology, evolutionary biology, genetics, and neuroscience, as well as his experience in public health research, Dr. Vic Strecher reveals the elements necessary for a purposeful life and how to acquire them, and outlines an elegant strategy for improving energy, willpower, and long-term happiness, and well-being. He integrates these core themes into his own personal story—a tragedy that led him to reconsider his own life—and how a deeper understanding of purposeful living helped him not only survive, but thrive. Illuminating, accessible, and authentically grounded in real people’s experiences, Life on Purpose is essential reading for everyone seeking lasting improvement in their lives.
ظل يُقال لنا طيلة عشرات السنوات إن التفكير الإيجابي هو المفتاح إلى حياة سعيدة ثرية. لكن مارك مانسون يشتم تلك " الإيجابية " ويقول: " فلنكن صادقين، السيء سيء وعلينا أن نتعايش مع هذا ". لا يتهرّب مانسون من الحقائق ولا يغفلها بالسكّر، بل يقولها لنا كما هي: جرعة من الحقيقة الفجِّة الصادقة المنعشة هي ما ينقصنا اليوم. هذا الكتاب ترياق للذهنية التي نهدهد أنفسنا بها، ذهنية " فلنعمل على أن يكون لدينا كلنا شعور طيب " التي غزت المجتمع المعاصر فأفسدت جيلًا بأسره صار ينال ميداليات ذهبية لمجرد الحضور إلى المدرسة. ينصحنا مانسون بأن نعرف حدود إمكاناتنا وأن نتقبلها. وأن ندرك مخاوفنا ونواقصنا وما لسنا واثقين منه، وأن نكفّ عن التهرب والفرار من ذلك كله ونبدأ مواجهة الحقائق الموجعة، حتى نصير قادرين على العثور على ما نبحث عنه من جرأة ومثابرة وصدق ومسؤولية وتسامح وحب للمعرفة. لا يستطيع كل شخص أن يكون متميزًا متفوقًا. ففي المجتمع ناجحين وفاشلين؛ وقسم من هذا الواقع ليس عادلًا وليس نتيجة غلطتك أنت. وصحيح أن المال شيء حسن، لكن اهتمامك بما تفعله بحياتك أحسن كثيرًا؛ فالتجربة هي الثروة الحقيقية. إنها لحظة حديث حقيقي صادق لشخص يمسكك من كتفيك وينظر في عينيك. هذا الكتاب صفعة " منعشة لهذا الجيل حتى تساعده في عيش حياة راضية مستقرة.
لم يتم توفير أي شيءأتقن ملايين القرّاء ما جاء في كتابي كيف تمسك بزمام القوة، لكن الصورة النهائية للسلطة هي الإتقان ذاته. في هذا الكتاب قضى روبرت غرين عمره في دراسة قوانين السلطة والتأثير، وفيه يأخذنا عبر الممر السري للعظمة الذي سار فيه أقوى الرجال في التاريخ؛ فهذا الكتاب يستخلص حكمة العصور ليضيء لنا لأول مرة طريقًا واضحًا وإن كان صعبًا. في داخل كل واحد منا قدرة ليكون أستاذًا. تعلَّم أسرار المجال الذي اخترته. اشترك في تدريب دقيق. امتصَّ المعرفة الخفية التي يمتلكها من لديهم خبرات لعشرات السنين. انطلق بجانب المتنافسين وتفوَّق عليهم بالتألق، وفجِّر الأنماط الجامدة من داخلها. ادرس سلوكات آينشتاين والعمالقة التسعة المعاصرين الذين أجرينا معهم مقابلات لغايات هذا الكتــاب، ثم أطلـــق العنان للشــــغف الكـــــامـــن في داخلك، وكن أستاذًا. العبيكان 2017
This book explores the causes and consequences of the contradictions in young people’s lives stemming from the affluence–purpose paradox: a lack of purpose-in-life among many of those living in the most affluent societies in human history. This paradox is endemic to identity societies where people experience a choice-contingent life course, and is examined using an interdisciplinary approach—largely with an integration of developmental psychology and sociology, but also using historical, anthropological, economic, and political perspectives. The transition to adulthood is now commonly a prolonged process, with young people facing a number of psychological challenges and sociological obstacles in their identity formation. Challenges include difficulties in making prudent choices about goals. Obstacles involve cross-pressures in the wider society as well as in educational institutions. Consequently, many youth experience their education as alienating and stressful rather than as an opportunity for personal development. Those without a sense of purpose have more difficulties with their identity formation that can produce symptoms of anxiety and depression. The current student mental health crisis is examined in this context. An additional challenge is an ambiguously defined adulthood. Young people who are confused about appropriate adult roles often value hedonistic activities rooted in narcissism and materialism rather than in more fulfilling long-term goals. Conversely, those who are agentic in their personal development can thrive in adulthood, especially when they combine agency with generativity. This book ends with a series of recommendations for researchers and policy makers to help youth cope with the affluence–purpose paradox.
· تربَّع هذا الكتاب لعدة سنوات على قائمة الكتب الأكثر مبيعًا، وما زال يُلهم الملايين منذ صدوره · تشمل هذه الطبعة الجديدة الكاملة، لأول مرة بالعربية، الجزء الرابع الذي لم يُنشر قبل عام 2013، ورسالة من المؤلف هذه حكاية الذين يتبعون قلوبهم، ويصنعون قوانينهم الخاصة؛ الذين يستمتعون بعمل الأشياء بدقة وأمانة، حتى لو كانت لأنفسهم فقط؛ الذين يعرفون أن في هذه الحياة ما هو أغلى مما تراه أعيننا: هؤلاء سيطيرون مع «جوناثان» أعلى وأسرع وأبعد مما كانوا يحلمون. قصة «جوناثان ليفنجستون» هي قصة نورس تغلَّب على حدود طبيعته، وعلى مجتمعه، ليصل إلى المراتب العليا من المعرفة، وليعود بها إلى أقرانه فينشر ما عرفه.
التأثير, الكتاب الكلاسيكي حول عملية الإقناع, يشرح مبادئ علم النفس التي تقف وراء قول الناس «نعم» لأي طلب كان, كما يشرح كيفية تطبيق فهم هذه المبادئ. الدكتور روبرت سيالديني مدرّس خبير في حقلي التأثير والإقناع المتناميين بسرعة. إن هذا الكتاب الذي ينظر إليه في الأوساط العلمية نظرة مرموقة جداً؛ فهو حصيلة خمس وثلاثين سنة من الأبحاث الدقيقة المعتمدة على الأدلة القوية، إضافة إلى برنامج استمر ثلاث سنوات من الدراسة الميدانية لما يدفع الناس إلى تغيير سلوكهم. سوف نتعلم المبادئ الستة الأساسية, وكيف نستعملها كي نصبح مهرة في فن الإقناع- وكيف ندافع عن أنفسنا ضد من يحاول أن يستغلنا بإقناعنا بما يريد. هذا الكتاب مثالي لجميع الناس العاملين في جميع نواحي الحياة. سوف تغيّر مبادئ التأثيرشخصيتك تغييراً إيجابياً قوياً وتقودك نحو النجاح. العبيكان للنشر

Best Books