Download Free Lost At School Why Our Kids With Behavioral Challenges Are Falling Th Book in PDF and EPUB Free Download. You can read online Lost At School Why Our Kids With Behavioral Challenges Are Falling Th and write the review.

Counsels parents and educators on how to safeguard the interests of children with behavioral, emotional, and social challenges, in a guide that identifies the misunderstandings and practices that are contributing to a growing number of student failures.
The Autism Discussion Page green book covers anxiety and stress, challenging behaviors, stretching comfort zones, discipline, and school issues. It also provides more general teaching and mentoring strategies for coaching children on the autism spectrum in basic daily living strategies to improve their day-to-day lives. Based on posts on the popular online community page and organised by subject for ease of reference, this book offers an excellent understanding of how children with autism process and experience the world and effective strategies for coping with the challenges.
Creating Safe and Supportive Schools and Fostering Students’ Mental Health provides pre- and in-service educators with the tools they need to prevent, pre-empt, handle, and recover from threats to students’ mental health. School safety and fostering a supportive learning environment have always been issues fundamental to educators. Over the last decade, teachers and administrators have been called on more than ever to cope with bullying, suicide, and violence in their schools. Handling every stage of this diverse set of obstacles can be unwieldy for teachers and administrators alike. Framed with interviews from experts on each of the topics, and including practical and applicable examples, this volume draws together the work of top-tier school psychologists into a text designed to work with existing school structures and curricula to make schools safer. A comprehensive and multi-faceted resource, this book integrates leading research with the well-respected Framework for Safe and Successful Schools to help educators support school safety, crisis management, and students' mental health. Featuring interviews with: Dewey G. Cornell, Frank DeAngelis, Beth Doll, Kevin Dwyer, Katie Eklund, Maurice J. Elias, Michele Gay, Ross W. Greene, Rob Horner, Jane Lazarus, Richard Lieberman, Troy Loker, Melissa A. Louvar-Reeves, Terry Molony, Shamika Patton, Donna Poland, Scott Poland, Eric Rossen, Susan M. Swearer, Ken Trump, and Frank Zenere.
في كتاب المدارس المبدعة ، يوسع كين روبنسون محتوى ما قاله في كلمته الشهيرة المعروفة بكلمة ( TED ) كيف تقتل المدارس الإبداع ، ويقدم حلولا فذة وعملية لقضية حيوية لأمتنا ، وهي كيف نحدث تحولا في نظامنا التعليمي المضطرب في الوقت الذي تحقق فيه مشروعات الاختبارات المقننة أرباحا ضخمة ، وتكافح مدارس كثيرة وطلاب ومعلمون ويعانون من هذا الضغط ، يشير روبنسون إلى طريق المستقبل ، وهو يطالب بإنهاء نظامنا التعليمي الصناعي العتيق ، ويدعو إلى أسلوب مفصل حسب الطلب ، يعتمد على مواردنا التكنولوجية والحرفية غير المسبوقة ، حتى يجتذب كل الطلاب ، وينمي حبهم للتعلم ، ويمكنهم من مواجهة تحديات القرن الحادي والعشرين الحقيقية يمتلىء الكتاب بالطرائف والملاحظات والحالات التاريخية والأبحاث المبدعة وتوصيات من متخصصين في كل أنحاء البلاد يقفون على جبهة معركة تحول التعليم - إن المدارس المبدعة بما فيه من تلميح وأسلوب جذاب ، سيلهم المعلمين وأولياء الأمور وصناع السياسة حتى يعيدوا النظر في طبيعة التعليم وغرضه
قالت (وول ستريت جورنال): «إذا أردتَ معلوماتٍ صحيحة مختصرة عن الدوافع التي تعمل في عقول المتعصبين وعن آليات الحركات الجماهيرية في أشد مستوياتها البدائية فأقترح عليك أن تقرأ هذا الكتاب». - بينما كان إريك هوفر يعمل على أرصفة تحميل السفن وتفريغها في سان فرانسيسكو في الأربعينيات من القرن الماضي كان يشغل وقت فراغه في كتابة البحوث الفلسفية، وهذا الكتاب (المؤمن الصادق) هو أول كتبه وأهمها، وقد قفز إلى قائمة أفضل الكتب مبيعاً، عندما استشهد به الرئيس أيزنهاور في إحدى ندواته التلفزيونية. إن الكتاب لا يزال منسجماً تمام الانسجام مع ظروف العالم اليوم، وهو وضروري لفهم مجريات الأحداث فيه؛ إذ يقدم صورة مثيرة للعقل المتعصب، ودراسة عميقة للطريقة التي يتحول بها الإنسان ليصبح متطرفاً. العبيكان للنشر
ظل يُقال لنا طيلة عشرات السنوات إن التفكير الإيجابي هو المفتاح إلى حياة سعيدة ثرية. لكن مارك مانسون يشتم تلك " الإيجابية " ويقول: " فلنكن صادقين، السيء سيء وعلينا أن نتعايش مع هذا ". لا يتهرّب مانسون من الحقائق ولا يغفلها بالسكّر، بل يقولها لنا كما هي: جرعة من الحقيقة الفجِّة الصادقة المنعشة هي ما ينقصنا اليوم. هذا الكتاب ترياق للذهنية التي نهدهد أنفسنا بها، ذهنية " فلنعمل على أن يكون لدينا كلنا شعور طيب " التي غزت المجتمع المعاصر فأفسدت جيلًا بأسره صار ينال ميداليات ذهبية لمجرد الحضور إلى المدرسة. ينصحنا مانسون بأن نعرف حدود إمكاناتنا وأن نتقبلها. وأن ندرك مخاوفنا ونواقصنا وما لسنا واثقين منه، وأن نكفّ عن التهرب والفرار من ذلك كله ونبدأ مواجهة الحقائق الموجعة، حتى نصير قادرين على العثور على ما نبحث عنه من جرأة ومثابرة وصدق ومسؤولية وتسامح وحب للمعرفة. لا يستطيع كل شخص أن يكون متميزًا متفوقًا. ففي المجتمع ناجحين وفاشلين؛ وقسم من هذا الواقع ليس عادلًا وليس نتيجة غلطتك أنت. وصحيح أن المال شيء حسن، لكن اهتمامك بما تفعله بحياتك أحسن كثيرًا؛ فالتجربة هي الثروة الحقيقية. إنها لحظة حديث حقيقي صادق لشخص يمسكك من كتفيك وينظر في عينيك. هذا الكتاب صفعة " منعشة لهذا الجيل حتى تساعده في عيش حياة راضية مستقرة.
The classic story of Huck Finn and his companion, the slave Jim, as they journey down the Mississippi River after running away from Huck's drunken father and Jim's owners.

Best Books