Download Free Measure What Matters Book Pdf Download Book in PDF and EPUB Free Download. You can read online Measure What Matters Book Pdf Download and write the review.

The Ryan White Comprehensive AIDS Resources Emergency (CARE) Act gives funding to cities, states, and other public and private entities to provide care and support services to individuals with HIV and AIDS who have low-incomes and little or no insurance. The CARE Act is a discretionary program that relies on annual appropriations from Congress to provide care for low-income, uninsured, or underinsured individuals who have no other resources to pay for care. Despite its successes, funding has been insufficient to address all of the inequalities and gaps in coverage for people with HIV. In response to a congressional mandate, an Institute of Medicine committee was formed to reevaluate whether CARE allocation strategies are an equitable and efficient way of distributing resources to jurisdictions with the greatest needs and to assess whether quality of care can be refined and expanded. Measuring What Matters: Allocation, Planning, and Quality Assessment for the Ryan White CARE Act proposes several types of analyses that could be used to guide the evaluation and improvement of allocation formulas, as well as a framework for assessing quality of care provided to HIV-infected persons.
المسيحيَّة المُجرَّدة‘‘ كتابٌ كلاسيكيٌّ من القرن العشرين، كتبه سي. أس. لِويس، يعرض فيه ملخَّصًا لِمَا آمن به المسيحيُّون عبر تاريخ المسيحيَّة. يستخدم لِويس في هذا الكتاب الفلسفةَ وتوضيحاتٍ عميقةً ومنطقًا بارعًا ينقلُ بها أفكارَه. مُبتَدئًا بالدِّفاع عن وجود الله، يستمرُّ لِويس في عرضِ أعماق الإيمان المسيحيِّ في سلسلةٍ من المقالاتِ التي غيَّرتْ حياةَ وأفكارَ عددٍ لا حصرَ له من القُرَّاء خلال النصف الثاني من القرن الماضي. وتأتي هذه الترجمة إلى العربيَّة ليَنتفعَ بها قُرَّاؤها الذين بينهم بدأ الإيمانُ المسيحيُّ قبل ألفَي سنة.
يعد مسار هذه الرواية بالتحديد أكثر تعقيدًا من غيرها، فقد طرحت شِلي فيها أفكارًا جريئة جديدة بالنسبة لعصرها عن الإبداع عندما يتخطى حدود الطبيعة، وقد تعاظَم هذا المسار واستقلَّ بشكلٍ ما عن الرواية نفسها، وصار في حَدّ ذاته نوعًا من المجاز والأسطورة شَقّ لنفسه طريقًا في الفنون الأخرى مثل السينما والمسرح والكاريكاتور والكومِكس، وصار اسم فرانكنشتاين مُرادِفًا لكل إبداع عندما يصير هوسًا يَجلِب عواقب وخيمة على المُبدِع والعالم، ومرادفًا للوحشيَّة وقد تحرَّرَت من عِقالها.
أجل إننا لسنا نوافق أفلاطون في كل نظرياته, وقد نشرناها على مسؤوليته، ولكننا معجبون وأكثر من معجبين, بنظام تفكيره, ورحابة صدره, وضبطه في الإحكام, وفيض بلاغته وبيانه. ونشاركه في غرض التأليف العام وهو((السعادة)) وفي الوسيلة الخاصة المؤدية إلى ذلك الغرض وهي ((الفضيلة)) ونافقه في أن الفضيلة تراد لذاتها ونتائجها. وفي أن الفرد دولة مصغرة والدولة جسـم كبير, وأن ما يسعد الدولة يسـعد الفرد، وأن الرجل الكـامل – المثـل الأعلى – هو الذي تحكم عقله في شهواته, وانقادت حماسته إلى حكمته, وعاش ومات في خدمة المجموع. body,div,table,thead,tbody,tfoot,tr,th,td,p { font-family:"Calibri"; font-size:x-small } a.comment-indicator:hover + comment { background:#ffd; position:absolute; display:block; border:1px solid black; padding:0.5em; } a.comment-indicator { background:red; display:inline-block; border:1px solid black; width:0.5em; height:0.5em; } comment { display:none; }
Simplified Arabic translation of Alexandre Dumas' well-known work "Le Comte de Monte-Cristo" for children ages 10 to 14.

Best Books