Download Free The Vital Question Why Is Life The Way It Is Book in PDF and EPUB Free Download. You can read online The Vital Question Why Is Life The Way It Is and write the review.

Why is life the way it is? Bacteria evolved into complex life just once in four billion years of life on earth-and all complex life shares many strange properties, from sex to ageing and death. If life evolved on other planets, would it be the same or completely different? In The Vital Question, Nick Lane radically reframes evolutionary history, putting forward a cogent solution to conundrums that have troubled scientists for decades. The answer, he argues, lies in energy: how all life on Earth lives off a voltage with the strength of a bolt of lightning. In unravelling these scientific enigmas, making sense of life's quirks, Lane's explanation provides a solution to life's vital questions: why are we as we are, and why are we here at all? This is ground-breaking science in an accessible form, in the tradition of Charles Darwin's The Origin of Species, Richard Dawkins' The Selfish Gene, and Jared Diamond's Guns, Germs and Steel.
“One of the deepest, most illuminating books about the history of life to have been published in recent years.” —The Economist The Earth teems with life: in its oceans, forests, skies and cities. Yet there’s a black hole at the heart of biology. We do not know why complex life is the way it is, or, for that matter, how life first began. In The Vital Question, award-winning author and biochemist Nick Lane radically reframes evolutionary history, putting forward a solution to conundrums that have puzzled generations of scientists. For two and a half billion years, from the very origins of life, single-celled organisms such as bacteria evolved without changing their basic form. Then, on just one occasion in four billion years, they made the jump to complexity. All complex life, from mushrooms to man, shares puzzling features, such as sex, which are unknown in bacteria. How and why did this radical transformation happen? The answer, Lane argues, lies in energy: all life on Earth lives off a voltage with the strength of a lightning bolt. Building on the pillars of evolutionary theory, Lane’s hypothesis draws on cutting-edge research into the link between energy and cell biology, in order to deliver a compelling account of evolution from the very origins of life to the emergence of multicellular organisms, while offering deep insights into our own lives and deaths. Both rigorous and enchanting, The Vital Question provides a solution to life’s vital question: why are we as we are, and indeed, why are we here at all?
لم يتم توفير أي شيءأتقن ملايين القرّاء ما جاء في كتابي كيف تمسك بزمام القوة، لكن الصورة النهائية للسلطة هي الإتقان ذاته. في هذا الكتاب قضى روبرت غرين عمره في دراسة قوانين السلطة والتأثير، وفيه يأخذنا عبر الممر السري للعظمة الذي سار فيه أقوى الرجال في التاريخ؛ فهذا الكتاب يستخلص حكمة العصور ليضيء لنا لأول مرة طريقًا واضحًا وإن كان صعبًا. في داخل كل واحد منا قدرة ليكون أستاذًا. تعلَّم أسرار المجال الذي اخترته. اشترك في تدريب دقيق. امتصَّ المعرفة الخفية التي يمتلكها من لديهم خبرات لعشرات السنين. انطلق بجانب المتنافسين وتفوَّق عليهم بالتألق، وفجِّر الأنماط الجامدة من داخلها. ادرس سلوكات آينشتاين والعمالقة التسعة المعاصرين الذين أجرينا معهم مقابلات لغايات هذا الكتــاب، ثم أطلـــق العنان للشــــغف الكـــــامـــن في داخلك، وكن أستاذًا. العبيكان 2017
يعد هذا الكتاب المنشور عام 1985م من أهم الكتب التي نقدت النظرية الداروينية نقدًا تفصيليًا معمقًا وشاملًا، إن لم يكن أهمها على الإطلاق. ورغم كثرة ما كتب في هذا المجال، يظل هذا الكتاب رغم قِدمه النسبي أصلًا لما جاء بعده، حيث قدم فيه أستاذ علوم الوراثة والكيمياء الحيوية (مايكل دنتون) واحدة من أروع كلاسيكيات نقد الداروينية. فبين شرحه لعدم كفاية الآليات التطورية -من انتخاب طبيعي وطفرات- لانتقال النوع إلى نوع آخر، وتعريجه على سجل الحفريات وكيف أنه يفشل دومًا في تصديق النبؤات الخيالية التي تدعي الداروينية صحتها، ووصوله إلى البيولوجيا الجزيئية، وكيف أنها أكثر المخاطر التي تتحدى التطور، يثبت دنتون بما لا يدع مجالا للشك، أن التطور نظرية في أزمة. دلالة عنوان الكتاب (التطور: نظرية في أزمة) على مضمونه، تدل على أن اختيار مايكل دنتون له كان موفّقًا ودقيقًا وقبل ذلك مُطابقًا ومُصدِّقًا لتأزم النظرية بالفعل، بالإضافة إلى امتلائها بالثغرات والتحكُّمات التي زادت بنيانها المعرفي وهنًا إلى وهن.
"International Arabic fiction prize winner for 2013"--Provided by vendor.
يعتبر كتاب (أيقونات التطور) من أهم الكتب التي تنتقد ما يُدرس لطلبة العلوم في الجامعات عن التطور، من أشياء هي أقرب للخرافة. وتدور الرسالة الأساسية للكتاب حول إبراز مقدرة خبراء العلم الطبيعي على توظيف العلم توظيفًا أيديولوجيًا قمعيًا إقصائيًا، متى أرادوا ذلك أو شعروا بالحاجة إليه. وكذلك قابلية العلم الطبيعي نفسه لأن يتحول من خلال نظرياته ومؤيديه إلى أساطير ذات أيقونات وسرديات ورموز وإشارات.

Best Books