Download Free The Waves N E Oxford Worlds Classics Book in PDF and EPUB Free Download. You can read online The Waves N E Oxford Worlds Classics and write the review.

'I, who would wish to feel close over me the protective waves of the ordinary, catch with the tail of my eye some far horizon.' Intensely visionary yet absorbed with the everyday; experimental, daring and challenging, The Waves is regarded by many as Virginia Woolf's greatest achievement. It follows a set of six friends from childhood to middle age as they experience the world around them and explore who they are and what it means to be alive. As the contours of their lives are revealed, a unique novel is slowly unveiled. Enfolded within Woolf's lyrical and mysterious language, the mundane takes on a startling new significance while distant pasts are no less in play than the clamorous sounds and kaleidoscopic sights of the modern city. Yet precisely where the alluringly enigmatic pages of The Waves are leading, and what deeper meanings are held within its undulant chapters and shimmering interludes, are questions that have never ceased to enthral readers and critics alike. In this new edition David Bradshaw considers the spellbinding oddness and originality of The Waves, helping the reader to negotiate a way though this most poetic and haunting of novels. ABOUT THE SERIES: For over 100 years Oxford World's Classics has made available the widest range of literature from around the globe. Each affordable volume reflects Oxford's commitment to scholarship, providing the most accurate text plus a wealth of other valuable features, including expert introductions by leading authorities, helpful notes to clarify the text, up-to-date bibliographies for further study, and much more.
أجل إننا لسنا نوافق أفلاطون في كل نظرياته, وقد نشرناها على مسؤوليته، ولكننا معجبون وأكثر من معجبين, بنظام تفكيره, ورحابة صدره, وضبطه في الإحكام, وفيض بلاغته وبيانه. ونشاركه في غرض التأليف العام وهو((السعادة)) وفي الوسيلة الخاصة المؤدية إلى ذلك الغرض وهي ((الفضيلة)) ونافقه في أن الفضيلة تراد لذاتها ونتائجها. وفي أن الفرد دولة مصغرة والدولة جسـم كبير, وأن ما يسعد الدولة يسـعد الفرد، وأن الرجل الكـامل – المثـل الأعلى – هو الذي تحكم عقله في شهواته, وانقادت حماسته إلى حكمته, وعاش ومات في خدمة المجموع. body,div,table,thead,tbody,tfoot,tr,th,td,p { font-family:"Calibri"; font-size:x-small } a.comment-indicator:hover + comment { background:#ffd; position:absolute; display:block; border:1px solid black; padding:0.5em; } a.comment-indicator { background:red; display:inline-block; border:1px solid black; width:0.5em; height:0.5em; } comment { display:none; }
يعد مسار هذه الرواية بالتحديد أكثر تعقيدًا من غيرها، فقد طرحت شِلي فيها أفكارًا جريئة جديدة بالنسبة لعصرها عن الإبداع عندما يتخطى حدود الطبيعة، وقد تعاظَم هذا المسار واستقلَّ بشكلٍ ما عن الرواية نفسها، وصار في حَدّ ذاته نوعًا من المجاز والأسطورة شَقّ لنفسه طريقًا في الفنون الأخرى مثل السينما والمسرح والكاريكاتور والكومِكس، وصار اسم فرانكنشتاين مُرادِفًا لكل إبداع عندما يصير هوسًا يَجلِب عواقب وخيمة على المُبدِع والعالم، ومرادفًا للوحشيَّة وقد تحرَّرَت من عِقالها.
تعد رواية "المسخ" للكاتب "فرانز كافكا" من نوعية الروايات التي يجب أن تتعب نفسك وتجتهد لتلحظ جمالها، وهي رواية أسلوبها رائع وعميقة المعاني، ولا شك أن القصة وا?حداث غريبة جدا، وتبدو سوريالية الى حد بعيد، لكنها واقعية، ومن أحداث الراوية: (تخيل أن تستيقظ من النوم، لتجد نفسك و قد تحولت إلى حشرة، بهذه الطريقة يفتتح كافكا روايته المسخ، غريغور سامسا، بطل الرواية، يستيقظ في أحد ا?يام ليكتشف تحوله إلى حشرة، هذه الحشرة غير محددة النوع، تحمل صفات الصرصار والخنفساء، يعمل غريغور كبائع متجول، مما يجعله مصدر دخل ?سرته و العائل الوحيد بعد مرض والدته، و توقف والده عن العمل، و محاولة غريغور تسديد ديون والده المريضة بالربو، إضافة إلى أخته اللماحة المقربة. يستيقظ غريغور داخل حجرته المقفلة ا?بواب-حسب عادته في إغلاق غرفته ليلا ويلاحظ من طريقة تمدده ومظهر أعضائه أنه قد تحول إلى حشرة، تتوالى ا?حداث في الرواية، لتصف وضع غريغور داخل غرفته وغربته داخل عائلته، و شفقة هذه العائلة عليه، ثم تقززها ورغبتها في الخلاص منه بهيئته المقززة، لتأتي النهاية متوقعة وصادمة في الوقت نفس..).

Best Books