Download Free Tales From The Couch A Clinical Psychologist S True Stories Of Psychopathology Book in PDF and EPUB Free Download. You can read online Tales From The Couch A Clinical Psychologist S True Stories Of Psychopathology and write the review.

Tales from the Couch is collection of actual case studies and a primer on psychopathology, as well as a captivating reflection on the human condition. Drawn from Dr. Bob Wendorf’s thirty-six-year career years as a clinical psychologist, the book examines the lives of some of his most troubled patients, in a project that aims to both educate and fascinate the reader. Clinical syndromes are described and dramatized by real-life case examples (altered only as necessary to protect patient confidentiality). Each of the sixteen chapters focuses on a particular psychiatric diagnosis, including Multiple Personality Disorder, Asperger’s, and ADD. The clinical picture and symptoms are described and explained, then brought to life by case examples taken from the author’s practice. Dr. Wendorf presents the cases as a series of narratives—some dramatic, some humorous, most quite poignant. Along the way, the author offers his own reactions to the people and events described here and application to the general human condition as well. Tales from the Couch offers compelling stories of extraordinary people, clinical conditions, and events—both in and out of the therapy hour—while providing insights into the nature of human beings, mental illness, and the psychotherapeutic enterprise.
تسمح لنا عادتنا في الكلام , حينما نعرض لوصف الظواهر المرضية أن نميز بين حالات الكف والأعراض المرضية بدون أن نعلق مع ذلك أهمية كبيرة علي هذا التمييز . ولولا أننا نصادف حالات مرضية نلاحظ فيها أنها تظهر حالات كف فقط بدون وجود أعراض مرضية , ولولا أننا نريد أن نعرف سبب ذلك لما فكرنا في أنه من الأجدر أن نميز بدقة بين معني الكف و معني العرض . وليس هذان المعنيان متشابهين . فالكف يتعلق علي الأخص بالوظيفة وهو لا يدل بالضرورة علي حالة مرضية . أما العرض فهو يدل في الواقع علي وجود حالة مرضية .
حين يكون المرء قد عاش طويلا في جو ثقافة بعينها , وحين يكون قد بذل قصاري جهده في أحيان كثيرة ليكتشف أصولها وطرق تطورها ,لابد أن يحس ذات يوم باغراء يدعوه إلي أن يدير ناظريه في الاتجاه المعاكس ويتساءل بينه وبين نفسه عما سيكونه المصير اللاحق لهذه الثقافة والتحولات التي لا مفر أن تنتابها , لكنه سرعان أن يكتشف أن ثمة عوامل عدة تنتقص من قيمة مثل هذا البحث . إن معظم الناس وجدوا أنفسهم مكرهين علي الاكتفاء بواحد من تلك المجالات أو بحفنة ضئيلة منها , وكلما كانت معلوماتنا عن الماضي والحاضر أقل , داخل حكمنا علي المستقبل المزيد من الريب والشكوك .
لا يمكن لغير المتضلعين بقدر أو بآخر في التحليل النفسي أن يفهموه و يقدروه بحق قدره .فهو يرمي إلي مد الجسر بين الانتلوجيين و اللغويين و المختصين في الفنون و التقاليد الشعبية من جهة أولي و بين المحللين النفسيين من جهة ثانية من غير أن يقتدر مع ذلك علي أن يقوم لأي طرفين ما ينقصهما : للأولين تمرسا كافيا بالتقنية السيكولوجية الجديدة , وللثانين تحكما كافيا بالمواد التي تنتظر الإعداد و الصياغة .

Best Books