Download Free The Art Of Coaching Teams Building Resilient Communities That Transform Schools Book in PDF and EPUB Free Download. You can read online The Art Of Coaching Teams Building Resilient Communities That Transform Schools and write the review.

The missing how-to manual for being an effective team leader The Art of Coaching Teams is the manual you never received when you signed on to lead a team. Being a great teacher is one thing, but leading a team, or team development, is an entirely different dynamic. Your successes are public, but so are your failures—and there's no specific rubric or curriculum to give you direction. Team development is an art form, and this book is your how-to guide to doing it effectively. You'll learn the administrative tasks that keep your team on track, and you'll gain access to a wealth of downloadable tools that simplify the "getting organized" process. Just as importantly, you'll explore what it means to be the kind of leader that can bring people together to accomplish difficult tasks. You'll find practical suggestions, tools, and clear instructions for the logistics of team development as well as for building trust, developing healthy communication, and managing conflict. Inside these pages you'll find concrete guidance on: Designing agendas, making decisions, establishing effective protocols, and more Boosting your resilience, understanding and managing your emotions, and meeting your goals Cultivating your team's emotional intelligence and dealing with cynicism Utilizing practical tools to create a customized framework for developing highly effective teams There is no universal formula for building a great team, because every team is different. Different skills, abilities, personalities, and goals make a one-size-fits-all approach ineffective at best. Instead, The Art of Coaching Teams provides a practical framework to help you develop your group as a whole, and keep the team moving toward their common goals.
Plan, focus, and lead: Your toolkit for inspiring math teachers What’s your go-to resource for guiding teachers to grow mathematics proficiency in their classrooms? This comprehensive toolkit for busy math coaches positions student learning as the focus of all work, and connects the Eight Mathematical Practices for students with NCTM’s Eight Effective Teaching Practices to deliver coaching strategies that work. Use the coaching cycle—plan, gather data, reflect—to build trust and rapport with teachers. Navigate coaching conversations. Plan, focus, and facilitate professional learning communities. Includes examples from the field, resources, and a plethora of tools to download and share. Create a professional learning plan that empowers you to lead with clarity and purpose.
In a world beset by conflicting ideologies, Gee urges us to look to a broader set of ideas from seemingly unrelated disciplines for a viable vision of education. He proposes a framework of principles that can be used to reconceptualize education, specifically literacy, to better prepare students to be collaborators toward peace and sustainability.
في كتاب المدارس المبدعة ، يوسع كين روبنسون محتوى ما قاله في كلمته الشهيرة المعروفة بكلمة ( TED ) كيف تقتل المدارس الإبداع ، ويقدم حلولا فذة وعملية لقضية حيوية لأمتنا ، وهي كيف نحدث تحولا في نظامنا التعليمي المضطرب في الوقت الذي تحقق فيه مشروعات الاختبارات المقننة أرباحا ضخمة ، وتكافح مدارس كثيرة وطلاب ومعلمون ويعانون من هذا الضغط ، يشير روبنسون إلى طريق المستقبل ، وهو يطالب بإنهاء نظامنا التعليمي الصناعي العتيق ، ويدعو إلى أسلوب مفصل حسب الطلب ، يعتمد على مواردنا التكنولوجية والحرفية غير المسبوقة ، حتى يجتذب كل الطلاب ، وينمي حبهم للتعلم ، ويمكنهم من مواجهة تحديات القرن الحادي والعشرين الحقيقية يمتلىء الكتاب بالطرائف والملاحظات والحالات التاريخية والأبحاث المبدعة وتوصيات من متخصصين في كل أنحاء البلاد يقفون على جبهة معركة تحول التعليم - إن المدارس المبدعة بما فيه من تلميح وأسلوب جذاب ، سيلهم المعلمين وأولياء الأمور وصناع السياسة حتى يعيدوا النظر في طبيعة التعليم وغرضه
ما الذي يريد أن يعرفه قادة المدارس؟ في هذا الكتاب يعتمد توماس ر. هور على خبرته التي تزيد عن 25 عاماً في قيادة المدرسة ويقدم نصيحته التي لا تقدر بثمن حول إدارة المدرسة، فيتناول التحديات الماثلة أمام قادة المدارس من تقييم عمل المعلمين إلى التعامل مع أهالي الطلبة، ومن إدارة الاجتماعات إلى صنع الفرق، فيقدم لنا إستراتيجياته التي أثبت نجاحها. يقول هور: إن القيادة مبنية على العلاقات، وأفضل الإداريين يدعمون العمل في الفريق الواحد القائم على الزمالة ويثمنون التنوع ويشجعون كل من يحيط بهم؛ لكي ينمو ويتطور. يستعين بأمثلة من مدرسته التي يقودها فيلخص لنا الوسائل التي تجعل القائد أكثر تأثيراً ويخلق ثقافة التعلم. كما يبحث في كتابه هذا في تاريخ القيادة ومستقبلها، حيث يركز على الطريقة التي يتبعها المربون في سبيل تقدم المدارس. إن كتاب فن القيادة المدرسية، الذي يضم بين دفتيه ما يزيد عن 100 جملة مقتبسة مما قاله التربويون في مختلف أنحاء العالم يشكل وصفاً حياً مفعماً بالأفكار حول ما تقتضيه قيادة المدرسة. «من خلال روحه المرحة والممتعة واستقامته وصدق كلامه الذي يخلو من الرطانة الغريبة يكتسب هور المصداقية والاحترام. إن وصفه للحياة داخل المدرسة يجد صدى له في خبرات معظم المعلمين والإداريين وأهالي الطلبة.» رولاند بارت. العبيكان للنشر
بفرض أني كنت سأجلس ذات مرة وأقول في نفسي إني أحتاج إلى فكرة جديدة هنا [أدخل مجال حاجة حقيقية] ماذا كنت سأفعل؟ كنت سأجري بحثا وأحاول الخروج بفكرة منطقية جديدة. كنت سأجلس وأعبث بأصابعي أملا بأن يأتيني الإلهام. كنت سأطلب من شخص مبدع أن يقدم لي فكرة. كنت سأدعو مجموعة من الناس للقيام بعملية عصف فكري على وجه السرعة.

Best Books