Download Free The Longest Kill The Story Of Maverick 41 One Of The World S Greatest Snipers Book in PDF and EPUB Free Download. You can read online The Longest Kill The Story Of Maverick 41 One Of The World S Greatest Snipers and write the review.

It takes a tough mindset to be a successful sniper, to be able to dig in for days on your own as you wait for your target, to stay calm on a battlefield when you yourself have become the target the enemy most want to take out. Craig Harrison has what it takes and in November 2009 in Afghanistan, under intense pressure, he saved the lives of his comrades with the longest confirmed sniper kill - 2,475 meters. In this unflinching autobiography, Craig catapults us into the heat of the action as he describes his active service in the Balkans, Iraq and Afghanistan, and gives heart-stopping accounts of his sniper ops as he fought for his life on the rooftops of Basra and the barren hills of Helmand province. Craig was blown up by an IED in Afghanistan and left battling severe PTSD. After his identity was revealed in the press he also had to cope with al Qaeda threats against him and his family. For Craig, the price of heroism has been devastatingly high. Powerful and compelling, The Longest Kill is a must-read for fans of military memoirs.
The years since 9/11 have seen major changes in the way snipers are employed on the modern battlefield, alongside an incredibly rapid evolution in their weapons, equipment and training. This book covers the 14 years of near-constant warfare since the dawn of the 21st century, documenting where, when and how snipers have been deployed; their rifles, optics and their ancillary equipment such as laser range finders; their training and tactics and accounts of real-life operations involving sniper teams. The wars in Iraq and Afghanistan have reaffirmed the importance of snipers in both conventional and unconventional warfare, and this new study covers these developments in depth, as well as looking at the role of the sniper in police and counterterrorism environments.
رواية غير مسبوقة عن الحياة في منطقة بغداد الخضراء، المحاطة بالأسوار، ذات الأشجار الباسقة، والفيلات الفاخرة، وبرك السباحة الفوارة، التي شكلت مقراً للاحتلال الأمريكي في العراق. يأخذنا راجيف شاندراسيكاران، رئيس مكتب الواشنطن بوست السابق في بغداد، برفقته إلى داخل المنطقة، الفقاعة، المفصولة عن وقائع الحرب، حيث تتداخل مهمة إعادة إعمار البلد المدمر مع ما تتضمنه أمريكا المصغرة من مصادر للهو. يروي شاندراسيكاران، مستعيناً بالمئات من المقابلات والوثائق المهمة، قصة قاطني المنطقة الخضراء، وما سادها من أفكار، خلال مرحلة الاحتلال، بدءاً من الحاكم الإمبراطوري بول بريمر الثالث، وانتهاء بجموع من بلغوا العشرينيات من الموظفين الموكلين بمهمة تطبيق الفكرة المتمثلة في قدرة الأمريكيين على بناء ديموقراطية جيفرسونية في البلد الشرق أوسطي المنكوب. يجسد الكتاب قصة مدهشة عن أرض ساحرة، تبرز فيها حماقات حكومتنا إلى أبعد الحدود، وهذا الكتاب سيتم التداول بشأنه، بلا ريب، طيلة السنوات المقبلة. العبيكان للنشر
.
أيهما أشد خطراً، المسدس أم حوض السباحة؟ ما هي الأشياء المشتركة بين معلمي المدارس ومصارعي السومو؟ لماذا ما يزال تجار المخدرات يعيشون مع أمهاتهم؟ ما هو مقدار اهتمام الوالدين حقاً؟ ما هو تأثير قضية «رو» و«ويد» في جرائم العنف؟ قد لا تبدو هذه الأسئلة مثل الأسئلة النمطية التي يسألها الاقتصادي، لكن ستيفن د. ليفيت ليس اقتصادياً نمطياً؛ إنه عالم شجاع أكثر من أي شيء آخر، يدرس المادة والأحاجي في الحياة اليومية ــ من الغش والجريمة إلى الرياضة وتربية الأطفال ــ وتقوم استنتاجاته عادة على قلب الحكمة التقليدية رأساً على عقب. وغالباً ما يبدأ بتل كبير من المعطيات وبسؤال بسيط لم يطرح من قبل. إنه يهتم ببعض هذه الأسئلة مثل قضايا الحياة والموت، وبعضها الآخر ذو ميزات استثنائية دون شك. وهكذا يحتوي هذا الكتاب على حقل جديد من الدراسة، وهو (الاقتصاد العجيب). ومن خلال سرده للقصص الآسرة ومن النظرة العميقة غير المباشرة، يبين ليفيت وزميله ستيفن ج. دوبنر أن الاقتصاد -في جذوره- دراسة للحوافز ـــ كيف يحصل الناس على ما يريدون أو يحتاجون، لاسيما عندما يريد الناس الآخرون الشيء ذاته أو يحتاجونه. في كتابهما (الاقتصاد العجيب)، يشرع المؤلفان في استكشاف الجانب الخفي ـــ من كل شيء؛ الأعمال الداخلية لعصابة مخدرات، وحقيقة الوسطاء العقاريين، وأساطير تمويل الحملات. وقصص الغش لدى معلمي المدارس. وأسرار جمعية كوكلوكس كلان (العرقية). ومن هنا فإذا كانت الأخلاق تمثل كيف نريد للعالم أن يسير، فإن الاقتصاد يمثل كيف يعمل العالم فعلاً. صحيح إن قراء هذا الكتاب سيتسلحون بقصص وأحاجٍ تكفي لتروى في آلاف الحفلات، لكن كتاب (الاقتصاد العجيب) يستطيع أن يقدم أكثر من ذلك، إنه يعيد تعريف الطريقة التي ننظر بها إلى العالم الحديث تعريفاً حرفياً. العبيكان للنشر
The classic story of Huck Finn and his companion, the slave Jim, as they journey down the Mississippi River after running away from Huck's drunken father and Jim's owners.

Best Books

DMCA - Contact